תנועת הצופים תקדיש השנה את מועצת התנועה השנתית לדיון מעמיק של בני הנוער ופעילי הצופים המבוגרים באתגרי הדמוקרטיה של ישראל כיום.

הצופים ידונו בדמוקרטיה הישראלית

מועצת  הצופים השנתית, אירוע מסורתי המתקיים כבר עשרות שנים. ומביא כ – נ4 מאות בני נוער הפעילים בצופים ליומיים של הרצאות. דיונים ופעילות סביב נושאים המעצבים את הפעילות של תנועת הנוער. בהמשך השנה תוקדש הפעם לנושא הדמוקרטיה.

בנוסף יינתן דגש על חינוך לדמוקרטיה, מנהיגות, תרבות דמוקרטית והיבטים מעשיים. הן בתוך תנועת הצופים, וההן מתוך הסתכלות על ישראל בשנים הקרובות. ישראל כפי שהיו רוצים לראות אותה בני הנוער.

המועצה, שתתקיים השנה כמובן באמצעות הזום, תפגיש מאות חניכי שכבה בוגרת, בני 16-18. וגם צעירים לפני גיוס בשנת שירות (ש"ש). כשאיתם יושבים בדיונים הדרג המקצועי הבוגר. וגם דרג ההורים הבוגרים המעורבים בשכבה ( ראשי שבטים והנהגות).

כמו כן מגוון הסדנאות והרצאות באירוע יעלו את השאלה אלו פעולות חינוכיות יקדמו תרבות דמוקרטית בשבטים והמעגלים סביבם. מהמעגלים ביישוב ועד התרבות הדמוקרטית של מדינת ישראל.

"מתי והאם תנועת הצופים צריכה להיעמד מול הליכים אנטי דמוקרטיים".

רז פרל, יו"ר  הצופים: "אחת השאלות העולות מהסתכלות על אירועים המתרחשים ואמירות של נבחרי ציבור מזרמים שונים. היא – מתי והאם תנועת הצופים צריכה להיעמד מול הליכים אנטי דמוקרטיים. העולים ויכולים לעלות בלהט הדיון הציבורי?".

"החינוך שלנו לדמוקרטיה עומד בבסיס הערכים שאנו שואפים להעניק לבני הנוער בשלב גיבוש הערכים שלהם כצעירים הפועלים לטובת ולמען מדינת ישראל על כלל אוכלוסייה ואזרחיה. ומכך שמור לצעירי התנועה התפקיד של שומרי הסף ושומרי הדמוקרטיה בחברה הישראלית".הוסיף פרל.

עם השנים, לא היססה מועצת הצופים לדון בנושאים שיש סביבם קונפליקטים בחברה הישראלית. כולל דיון סוער זכור היטב לגבי ההקמה של שבטי צופים מעבר לגבולות הקו הירוק.

החלטות חשובות שתקבלו בשנים האחרונות כללו את הקמת השבט הדו-לשוני הראשון בישראל. שנפתח בבאר-שבע. ומקבץ החלטות לטובות איכות הסביבה וקיימות הלכה למעשה בתנועת הצופים. שכללה את הוצאת בשר הבקר מתפריטי אירועים ומחנות. צמצום צריכה. מעבר לאישורי הורים דיגיטליים וקריאה דחופה של בני הנוער מהמדינה להכריז על מצב חירום אקלימי.

חמישי-שישי 14-15 בינואר.

הרשמה דרך שבטי הצופים. בין הנואמים: יאיא פינק, מנכ"ל תנועת דרכנו. שני מרצ'בסקי שותפה ב'הטריבונה למנהיגות השתתפותי', מיטל הרטמן מהחממה ליזמות חינוכית חברתית בסמינר הקיבוצים. ונועם וידן. מנכ"לית 'אידאה- מרכז לדמוקרטיה ליברלית'.

תנועת הצופים
הצופים.באדיבות תנועת הצופים