כ- 1500 ניצולי וניצולות שואה החיים ברמת גן קיבלו בתחילת השבוע ביקורים מרגשים מחניכי וחניכות תנועת הצופים בעיר, שבאו לבקר אותם בביתם. בשיתוף עיריית רמת-גן שהעבירה את המידע ותרמה את התשורה לאזרחים הוותיקים, יצאו מאות חניכים בכל שכונות העיר לביקורים בבתים של הניצולים וניצולות.

רמת גן: חניכי הצופים חילקו השבוע ערכות מרגשות לניצולי השואה שגרים בעיר

מטרת הביקורים היא לשמור על קשר עם ניצולי וניצולות השואה. תוך כדי שהחניכים שואלים. מבררים. ופוקחים עיניים על בקשות אישיות של הניצולים. או נושאים שונים שיש לטפל בהם.

חניכי וחניכות הצופים בני 13 עד 18 התחלקו לחוליות לפי שכונות העיר. ביקרו בבתים של ניצולי השואה בשבוע המשמעותי רגשית לקראת יום השואה, דרשו בשלום בניצולים והניצולות. הגישו להם שי הכולל דגל, נר זיכרון, שוקולד, ריבה, פרחים, אגרת מהנהגת הצופים ואגרת של כבוד ראש העיר. החניכים אף השאירו גלויות "שמור על קשר" עם מספרי הטלפון שלהם.

בתנועת הצופים בעיר מציינים שחניכי התנועה התקבלו בספר פנים יפה ברוב הבתים בהם ביקרו. תוך כדי שבקשות ספציפיות שהעלו האזרחים הוותיקים כגון סיוע במזון או סיוע כלכלי הועברו לטיפול עיריית רמת גן ועמותות מתמחות. חלק מהקשישים התלוננו על בדידות וסיפרו שהם ישמחו לביקורים קבועים של חניכי הצופים, בהם יוכלו להמשיך ולדבר עם בני ובנות הנוער.

רמת גן
בתמונה: . יובל רם ונועה מגזיניק משבט ירדן באחד מהביקורים המרגשים. קרדיט תמונה: באדיבות תנועת הצופים