היום מתחיל מבצע ההתנדבות הענק של תנועת הצופים בחנוכה בדרום הארץ. התנדבות במגוון מקומות ואתרי טבע אשר זקוקים למתנדבים הצעירים.

13 אלף חניכות וחניכי מתנועת הצופים, יתנדבו במאות מוקדים בכל רחבי הדרום בחופשת החנוכה, ביום הראשון של טיולי החג באזור.

חלק מהמקומות בהם צפויים החניכים להתנדב: בית השנטי, בתי גיל הזהב, בקרב נוער עם צרכים מיוחדים ובאתרי הטבע והנוף של האזור.

רז פרל, יו"ר תנועת הצופים: "כתנועת הנוער של המדינה אשר חרטה על דיגלה להיות תנועה מובילה בנושאים חברתיים, יצקנו אל תוך הטיולים המסורתיים בדרום, המשלבים אתגרים קבוצתיים ואישיים, נדבך חדש של תרומה ונתינה לחברה הישראלית. נדבך שהצופים מצפים להוסיף גם בשנים הבאות, ובעוד ועוד מפעלים". תנועת הנוער הצופים מתחברת אל לב הנתינה וההתנדבות. במספר שיא של בנות ובני נוער מכל רחבי הארץ היורדים לדרום ישראל בחופשת החנוכה, לטייל במסלולי הטבע והנוף הידועים של ישראל. אולם, לפני שיטיילו בוודיות, בהרים, באתרים ובנחלים יורדים מאות שבטי הצופים לדרום במטרה לתת, לתרום, לעזור ולשנות.

13 אלף חניכות וחניכים חברי השכבות הבוגרות של תנועת הצופים (כיתות י' עד י"ב) יתנדבו במאות מוקדי פעילות בדרום הארץ.

בתוכם: בית השנטי המיועד לנוער בסיכון, בעשרות בתי אבות עם אזרחים ותיקים. אריזת מזון לנזקקים.

בניקוי נחלים, חניונים , חופים באילת, ואתרי טבע בשיתוף רט"ג וקק"ל, בקרב נוער עם צרכים מיוחדים בבתי ספר ומרכזים קהילתיים, כמו גם במרכזי תעסוקה לבוגרים. התנדבויות במשקים חקלאיים, מול חיילים בודדים, בקרב הפזורה הבדואית ועוד ועוד ועוד.

תנועת נוער הצופים
התנדבות תנעת הצופים קרדיט תמונה דוברות הצופים

טיולי חנוכה המסורתיים של תנועת הצופים מתקיימים באופן מסורתי במרחב הדרומי של ישראל

מאזור המכתשים ועד להרי אילת בדרום. השנה, עומד מספר המטיילים על מספר שיא של 13 אלף חניכות וחניכים השכבות הבוגרות מכלל השבטים בתנועה. והם כוללים שלושה ימים בשטח לכיתות י' ו-יא' וארבעה ימים לכיתות יב'. כלל הטיולים מתואמים ומאושרים על מול כל הגורמים הרשמיים.

 

רז פרל: יו"ר תנועת הצופים: "טיולי החנוכה המסורתיים שלנו בדרום יעמדו השנה בסימן ההתנדבות והנתינה.

הצופים – תנועת הנוער החברתית הגדולה ומשפיעה בחברה הישראלית, משלבת בכל טיול וטיול בכל ימות השנה תכנים על דמות הצופה הצעיר והבוגר, על הקשר בין האדם וטבע וזהות יהודית וישראלית. כמו גם אתגרים קבוצתיים ואישיים המאפשרים יציאה ממרחב הנוחות היום יומי. השנה הוספנו נדבך של תרומה ונתינה לחברה הישראלית במסגרת היום הראשון לטיול בחג. אלפי חניכות וחניכי הצופים, 13 אלף במספר. בקרוב יצבעו את הדרום בצבעי החאקי והעניבות ויביאו אור, תרומה ונתינה בעשרות מוקדי פעילות בדרום".