לפני 8 שנים הגה רכז מחוז דרום בבני עקיבא אליעד אברקי את הרעיון לייסד במדינת ישראל יום הוקרה ממלכתי לפצועי צה"ל. הממשלה החליטה (לפני כ-6 שנים) כי יום זה יצויין כיום הוקרה ממלכתי בו מדינת ישראל כולה מצדיעה לפצועי צה"ל.

הוקרה לפצועי צה"ל- ככה עושים את זה נכון

אברקי  שראה כי הפצועים ששילמו בגופם ובנפשם אינם זוכים לכבוד והיחס הראוי מהחברה הישראלית. ואין יום בלוח השנה בהם אנו מוקירים להם תודה.
חניכי מועצת מחוז דרום בחרו בי"ז בכסלו. כיום בו יצוין יום זה. התאריך העברי של החלטת האו"ם ב"כ"ט" בנובמבר 1947.
תחילה, יום זה צוין במחוז דרום בתנועה. כאשר בשנה שלאחר מכן תנועת בני עקיבא כולה נרתמה ליוזמה. וציינה יום זה בכל הסניפים ברחבי הארץ.

יום הוקרה ממלכתי המצוין באופן רשמי ע"י מדינת ישראל.

במקביל, בני עקיבא החלה בפעילות מול ממשלת ישראל ונבחרי הציבור. על מנת שיום זה יוכר כיום הוקרה ממלכתי ויצוין באופן רשמי ע"י מדינת ישראל. בסופו של דבר- המאבק צלח. והממשלה החליטה (לפני כ-6 שנים) כי יום זה יצויין כיום הוקרה ממלכתי. בו מדינת ישראל כולה מצדיעה לפצועי צה"ל.
השנה תציין מדינת ישראל יום זה ביום חמישי הקרוב.

מדי שנה תנועת בני עקיבא מציינת יום זה במגוון רחב של פעולות. פצועי צה"ל הגיעו לסניפי התנועה. שבת הוקרה מיוחדת ועוד.
השנה, בעקבות הנחיות הקורונה. הפעילות ברובה המוחלט תתקיים במימד הוירטואלי. בין היתר יתקיים מפגש תנועתי בלייב עם אחד מפצועי הקרב בתל סאקי במלחמת יום הכיפורים. יועברו מערכי הדרכה מיוחדים בנושא לפעילות סניפית וירטואלית ויתקיימו פעילויות נוספות ברשתות החברתיות.

מזכ"ל בני עקיבא: "כוחה של תנועת נוער".

מזכ"ל תנועת בני עקיבא יאיר שחל: "מדהים לראות את כוחה של תנועת נוער שהצליחה לסחוף אחריה מדינה שלמה שמציינת כעת באופן רשמי את אחד הימים החשובים בלוח השנה. חיילינו שנפצעו במערכות ישראל עומדים בחזית החברה הישראלית ומהווים עבורנו מצפן ערכי משמעותי-מחובתנו להכיר ולזכור את חובתנו כלפיהם ולהעביר את סיפורם לכלל עם ישראל ובפרט לדור הצעיר. גם השנה, למרות הגבלות הקורונה, נשמיע, נצדיע ונחבק את פצועי צה"ל ונפעל כדי שהחברה כולה תוקיר אותם על תרומתם למען מדינת ישראל".

בפתיחת אירועי יום ההוקרה בהנהלה הארצית העניק מזכ"ל התנועה יאיר שחלתעודת הוקרה לסא"ל ישראל סימן טוב שנפצע במלחמת לבנון הראשונה ובאינתיפאדה השניה.

יום ההוקרה לפצועי צה''ל
יום ההוקרה לפצועי צה"ל צילום באדיבות בני עקיבא